Yoghurt, müsli och emmagjort bröd

Idag har varit en riktig Emma-dag; jag tog sovmorgon, ringde mamma, gick sedan ut och sprang i 45 minuter, lät det ta lång tid att göra mig iordning, åt lunch och såg på TV, ringde mormor, ringde mamma igen och tog en långpromenad "tillsammans" med henne. Sedan på kvällen har jag bakat bröd och bara tagit det lugnt. Nu är klockan lite mer än åtta och jag är redan helt slut, så jag tänkte sticka och se en dålig film till klockan tio (då jag får ta medicinen igen, det är lite jobbigt att man måste planera allt efter den, måste till och med gå upp en timma tidigare för att ta medicinen och sedan kunna äta frukost i vanlig tid), och sedan ska jag sova.

När man har ont i munnen - som jag har nu - uppskattar man verkligen det som inte gör ont. Då jag gått på medicin i tre och en halv dag har jag börjat bli bättre, och jag blir så glad! Idag kunde jag borsta tänderna utan att anstränga mig för att öppna munnen tillräckligt. Nu är det bara när jag öppnar munnen för mycket, eller råkar spänna kinden samtidigt som jag öppnar, som det gör ont, i torsdags tog det mig en halvtimma att äta upp min frukostyoghurt för att det var så svårt att få in mer än ett russin från müslin i taget.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0