Knäckebröd med kalkonkorv

Öva, öva öva! Det är vad min tid går åt till nu för tiden. Aldrig förr har jag spenderat så mycket tid på skolan, och aldrig har jag haft så få lektioner som nu. Jag har 5 fasta lektioner i veckan av vilka den längsta är 1,5 timma lång, och de är placerade så att jag är helt ledig på ons- och torsdagar. Himmelriket, skulle väl någon kalla det, men jag har myket att göra, och är det meningen att man ska öva cirka sex timmar om dagen plus att man ska hinna med alla läxor blir det ju faktiskt en del. Jag har kommit framt ill att jag inte kommer ha en enda skolfri dag förrän jag åker hem (på jullovet)... Jo, jag går till skolan även på helgerna... Det finns inte alltid övningsrum heller, så vi sitter i korridoren (min underbara korridor, där vi umgås och har roligt :D). Man får inte öva i de andra korridorerna, eller det finns väl inget direkt förbud, men det uppskattas inte...

Just nu har vi ett orkesterprojekt och spelar Beethovens 3:e symfoni (Eroica), Mendelssohns Overtyr till En Midsommarnattsdröm och Mozarts fagottkonsert i... är det B-dur? Jag kommer faktiskt inte ihåg, och jag misstänker att folk inte bryr sig i alla fall, haha. Beethoven är fantastisk i alla fall... Och hela det här projektet innebär att alla lektioner i veckan är inställda! Däremot repar vi mellan 10.00 och 15.15, ochförst efter det kan man  öva enskillt. Det är lite jobbitg, för man blir så trött av repetitionen, och så måste man hålla sig koncentrerad och vaken efteråt också... Tur att vi har en mjuk och go' soffa i korridoren att ligga på.

Jag är på ny killjakt också, får se hur det löser sig den här gången. Än så länge har han bara sovit här tre gånger (under visst inflytande av alkohol (nej, vi hade inte sex)), men det känns som om det skulle kunna bli något... Jag vill att det blir det i alla fall, sedan beror det ju på vad han vill också... Får ta tag i och prata om det en gång... Inte nu... (A)

Molnigt är det idag! För första gången på hela tiden jag har bott här nere, eller om det kanske är andra dagen... I alla fall fäörsta dagen som jag hade på mig jacka till skolan. Vi har haft sommar hela tiden annars! Nu ser det jättegrått ut, så man blir lite smått deprimerad... Illa.

Annars lever Elin och jag gott: vi sover finfint i våra sängar (min knakar lite konstigt efter lördagens bravader, men den kan ju ha varit sådan sedan förut), går på promenad flera dagar i veckan, äter ordentligt (praktiskt taget bara knäckebröd, gröt, sallad och linser :P), har folk som kan köpa ut alkoholhaltiga drycker, många mysiga filmkvällar och - som jag nog sade i det förra inlägget - världens finaste lägehnet.

Nej, nu ska jag leta upp Elin, och kolla vad det blev av henne, och kanske lukta lite på min kudde :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0