Pannkakor

Japp, nu har jag äntligen fått mina efterlängtade pannkakor, och det med råge, så det lär dröja innan jag gör några igen. Måndag alltså... Kan inte riktigt stanna upp här och leva i nuet, för jag vet vad som kommer hända på fredag, och vill dit redan nu. Jag finner ingen riktig ro i att bara sitta framför datorn, eller se på film, då hela min hjärna befinner sig fyra dagar framåt i tiden. Hur lyckas man då? Tror egentligen inte att det går, så jag får leva med att dessa dagar förflyter i någon slags dimma (kanske skulle man bygga på den lite (eller inte)), och sedan försvinner ur mitt minne. Fredagen närmar sig med stormsteg, och jag  måste snart börja tvätta och packa igen. Hela lovet (denna veckan alltså) har jag bott i en resväska - något som blivit något av en vardagsgrej numera, har ju faktiskt inte haft grejorna utanför väskorna på två veckor - och så verkar det förbli även ett tag framöver. Måste dock skaffa en byrå eller dylikt, för garderoben min är så liten att inte ens hälften av kläderna får plats (därav resväskegrejen), och då har jag ändå rensat lite. Jaja, mor och far kommer ned till M om bara någon vecka, och då lär det lösa sig ganska bra. Funderar dock på att resa till K med E när vi åkt tillbaka dit ned, och vet i så fall inte när mor och far kan komma, men det löser sig på något vis.

Julen har varit fantastisk, och jag har för första gången kunnat njuta av julmaten till fullo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0