Inside my head

Inatt drömde jag att Jag fick en dotter som var jag och att min lillebror var den jag är nu, alltså den som födde barnet. Jag drömde också att min mor körde våran bil nerför en rulltrappa för att imponera på oss... Det gick inte så bra. Bilen blev inte skadad eller så, men vi blev inte imopnerade, sådet fungerade inte riktigt som hon hade hoppats... Jag antar att det blev som i Slam (av Nick Hornby) att Tony Hawk whizzed me into the future... eller inte.. Jag har svårt att tro att min llillebror skulle få min kropp och att jag får mitt eget barns kropp om en tio år... Men ni får tro som ni vill ^^



I framtiden kommer jag alltså inte bli en gammal tant som den här, nej jag kommer bli en nyfödd, söt liten unge!


Idag ska jag jobba 08-20, eller om det är till 19, vi får se... Jag tror att det rätill 20. Det är min näst sista arbetsdag denna veckan, vilket gör den till en torsdag, samtidigt som jag inte börjar jobba igen förrän på måndag, och då blir den ju samma dag som den egentligen är nämligen tisdag. Alltså blir den här dagen dubbel så lång (då den är två olika dagar samtidigt) och därför borde jag alltså jobba dubbelt så långt som jag kommer göra och få betalt därefter. Det bör också bli så imorgon, för då händer samma sak (det är både fredag och onsdag)... Tänk vad rik jag skulle vara då, och tänk så långt sommarlovet skulle bli! "Sommarlovet" äe väl kanske att ta i, för det är inte många som har så oregelbundna arbetstider som jag nu, men mitt sommarlov skulle bli flera veckor längre, och det hade jag verkligen uppskattat. I och för sig hade jag behövt jobba dubbelt så länge som jag gjort nu i sträck, och det undrar jag om jag hade orkat... men tänk bara på alla lördagar jag får nu i helgen! Det är lördag från torsdag, alltså tre lördagar i sträck, varav två egentligen är något annat, vilket bordege mig fem dagar istället för tre egentligen.
Nu har jag säkert förlorat flera av mina läsare i resonemanget som inte förstår vad jag menar, men det är som det ska i så fall, för inten brukar förstå vad jag menar när jag babblar på om mina dagar, så jag kan förkorta det något: Jag borde få längre sommarlov än alla andra eftersom mina arbetsdagar ser ut som de gör, och för att jag är speciell^^

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag medger Emma jag är en av dem som inte fatta ett smack av vad du just skrev. Det är precis som den gången du skulle förklara för mig att snart var det helg när det var en tis vi prata om de ;)

2008-07-30 @ 10:56:17
URL: http://haannahlarsson.blogg.se/
Postat av: Emma, the one and only

Haha! Ja, jag kan fortfarande inte se hur man inte kan förstå vad jag menar ^^

2008-07-30 @ 22:19:11
URL: http://coccinellidae.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0