Paj och sallad och ananas med kokosmjølk

Man hamnar i rætt konstiga situationer på jobbet ibland om man inte ser upp. I førrgår till exempel var jag otroligt trøtt nær en liten pojk kom fram och skulle handla (P før pojken och J før mig):

P: Jag vill ha blå parkering
J: Ursækta?
P: Jag vill ha två blåa paket
J: Va? Vaddå blåa?
P: Jag vill ha två paket som ær BLÅA!
J: ?????
P: JAG VILL HA TVÅ PAKET SOM ÆR  B R A!
J: åh...

Førsøkte sedan att skæmta bort det hela genom att sæga att jag var trøtt och inte hørde så bra och skrattade åt mig sjælv, men han verkade ha tagit illa upp av att jag inte førstod honom och sa ingenting mer till mig trots mina førsøk till samtal.

ska dra mig mot skolan snart, men vill njuta av stillheten "hær hemma" en stund till. Det ær så skønt att inte ha några krav på sig. Funderar på att sova hær inatt också, trots att det egentligen inte behøvs. Borde væl egentligen stæda hemma, men men... Sicka problem man kan ha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0