köttfärsmacka... typ

Idag beskådade jag och lillebror en brand! Vi (jag) såg röken ringla sig mot himlen medan vi (jag och lillebror) åt kvällsmat, men trodde då att det bara var industrierna, som ju faktiskt ligger åt samma håll. Dock blev vi misstänksamma när vi, i bilen på väg till badplatsen, såg att röken inte alls kom från industrierna, utan från bakom skidbacken! Naturligtvis blev vi jättenyfikna, och bestämde oss därför för att försöka lista ut varifrån röken kom.
   Vi körde in på vad som kändes som helt fel väg, men svängde av mot Härstorp, eftersom röken såg ut att kunna komma därifrån.Vi mötte många bilar (tre), men sedan var det lugnt. Vi körde ända tills några som stod lite längre fram längs vägen vinkade åt oss att vända, och vi som var så nära målet! Men visst, jag kunde väl vända, så jag lade i backen och skulle just till att bbörja backa in på en liten traktorväg (knappt synlig för ögat) när människorna framför mig vinkade åt mig att fortsätta framåt igen. Förvirrad som jag var tittade jag i backspegeln (samtidigt som jag lade i ettan igen) för att få bättre förståelse för vad människorna menade med sin velighet, och tur var väl det! Bakom mig kom en stor, skrämmande, röd och blinkande brandbil i hög fart (i alla fall hög för att vara på en så liten väg, och för att jag stod still). Jag drabbades - som vanligt - av beslutsamhetsångest; backa snabbt och kanske hinna undan, eller köra fram till en eventuell korsning, så att jag kunde släppa förbi fordonet bakom...
   Självklart valde jag det lite mer säkra framför det något mer osäkra, och backade, och som jag backade! Full fart på växellådan! Fullt rattutslag! Full gas! Jag har nog aldrig backat så fort! Jag hann inte ens se om jag hamnade på den lilla sidovägen, eller om jag hamnade på åkern, och därmed förstörde en del av bondens skörd! Men skicklig som man är prickade jag vägen precis, gjorde en utsökt parkering och missade alltså säden. Lillebror och jag gick fram några meter (kanske 50) för att beskåda branden lite bättre, och komstaterade att den var stor!
   Sedan åkte vi till badplatsen, och försökte samtidigt få in en radiokanal där de hade nyheter, men det visade sig att ingen hade det halv nio på kvällen... Surt för oss. Så vi fick vänta tills vi kom hem istället :P
Det var alltså berättelsen om när Emma och Per beskådade en brand i en maskinhall (som för övrigt brann ned till grunden). The End

Kommentarer
Postat av: erkas, den ende.

herrejävlar va du måste vara duktig på att backa.. ;)

2009-07-06 @ 17:30:16
URL: http://erkas.blogg.se/
Postat av: Emma, the one and only

jojjo, man är väl king ;)

2009-07-20 @ 21:17:46
URL: http://coccinellidae.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0