Kaffe

Nella har förresten tröttnat på mina bekymmer nu, på mig och honom också i och för sig. Ganska skönt att veta att hon inte är något hot i alla fall, för hon klarar inte av honom. Själv tycker jag att det är ganska roligt, det han gör, men hon blir bara irriterad :P Men just det, jag skulle sluta skriva om det här!

Idag regnar det som aldrig förr! Eller för att citera far min "Ibland regnar det inte alls mycket, men ibland gör det det..." Mycket klokt sagt... "FF" är också ett bekant uttryck när vädret är som detta... För ett - eller om det var två - år sedan och vi hade översvämning (eller så mycket regn att brunnarna inte riktigt hann med, och vägar förstördes och lite sådant, så översvämning stämmer inte riktigt)gick far och jag ut och gick i regnet. Vi var riktiga vardagshjältar och hjälpte de igentäppta brunnarna att åter yllas med vatten. Klok som jag var tog jag på mig ett par helt vattentäta gummistövlar, men glömde att man kanske ska ha regn- eller åtminstone långbyxor på sig för att hindra vattnet skulle läcka in. Så där gick jag i vattenforsarna i täta gummistövlar, som också var helt fyllda med vatten. (Kom bara att tänka på det nu när vädret är som det är.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0