Frukost (med ägg som undantag)

Inatt drömde jag att jag åkte tillbaka i tiden då farmor fortfarande levde. Naturligtvis var hon mycket piggare än de riktiga sista dagarna hon fick, men i alla fall. Hon skulle in till sjukhuset för att ta några prover, och eftersom jag visste att hon aldrig skulle komma hem igen efter det blev jag jätteledsen och stod och grät mot hennes axel hur länge som helst medan hon tröstade mig genom att säga saker som "Jag mår bra, Emma" och "Det är bara några prover, ingenting farligt". Jag visste ju dock att det visst var farligt, och att hon inte alls mådde bra, så jag grät vidare.

Ingen speciellt händelserik dröm, jag vet, men den blev lite speciell ändå, eftersom det är 10 år sedan hon dog nu på tisdag...

Storebror har sin flickvän här nu, och de är så fruktansvärt söta! Sitter och håller handen under köksbordet när de tror att ingen ser, myser i soffan och tittar på animerad film etc. etc. Det är ju så man blir avundsjuk.

Ska träffa K idag om allt går enligt planerna, och det ska det för vi bestämde det! Amen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0