Linsgryta=soppa

Idag har varit en ganska händelserik dag. Började med att jag gick upp halv 6 för att ta tåget till storstaden (Gbg) 06:47. R åkte med samma tåg, och tur var väl det för jag behövde prata av mig min nervositet. Så mycket som jag babblade på resan dit har jag nog inte pratat på flera månader! VÄl framme på Artisten hade vi samling i foajén (nej vi var inte så många (ca 7)), och sedan ytterligare ett möte, oss basar emellan (2). Efter detta letade jag upp ett övningsrum på våning 4, där jag stor och övade till halv 12.

  Strålande solsken och en svag, sydlig vind... Ja, så var det kanske (jag vet itne riktigt, för jag var inte där i tanken) när jag och R gick till McDonalds för att köpa dagens lunch (tre små cheeseburgare och vatten till mig, och en bigmac-meny med fanta och morotskaka till R). Jag kan inte direkt påstå att jag var hungrig, för nervositeten var för stark, men jag åt upp och fick behålla maten.

   12:40 (ca) var vi tillbaka på Artisten och Jag ställde mig för att öva några sista minuter (40). Tror ni inte att pianisten (B) var försenad, så jag fick öva i en timma och 40 minuter istället? Det var i alla fall vad jag trodde, men det visade sig att jag fick öva i två timmar, för de drog över på tiden. À vista-provet var jättelätt, sedan att det inte var riktigt prim á vista är ju en annan sak... Jag fick nämligen noterna samtidigt som den andre basisten gick in för att göra sitt prov, som visst tog runt 40 minuter. Mitt prov höll "bara" på i en halvtimma... "Vanliga" instrument brukar få vara inne i kanske 10 minuter, så jag tyckte att 20 (som var den egentliga tiden jag skulle ha varit inne) var ganska mycket. Dock ville de höra alla mina stycken, så jag spelade allt (utantill). Det gick ganska bra, jag är i alla fall nöjd med min insats. Nu är det bara att ladda om inför nästa prov!


När jag kom hem hade någon (en typ kines) som hade stulit mina frukter! Jag blev rasande, men inte speciellt förvånad, då många blivit av med mat tidigare under veckan. Därför har vi nu börjat låsa dörren till korridoren. JAg tycker det är läskigt att det går runt en kille som inte ska vara här... Tar av vår mat, och påstår att han känner en kille som bor i T's (som för övrigt är en tjej) rum... :S


Nu ska jag sova ut ordentligt, för imorgon blir det nya tag med Hugo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0