Eldande hett

Som -antagligen -  ingen registrerat har det faktiskt brunnit här i Vänersborg! Den stora bandyarenan försvann nästan helt (okej, liiten överdrift) från marken, och kvar är nu ett sk. svart hål... I marken alltså, eller ja, där de brunna plankorna skulle ha varit. Jag har själv inte sett förödelsen, men kan meddela att den säkert ser hemskt hemsk ut. Sedan måste jag ju också säga att det kanske inte är så värst konstigt att branden hann komma igång så som den gjorde heller, med tanke på att det tog brandkåren 10-15 minuter att ta sig till elevhemmet, och det är ändå kortare från brandstationen och hit än till bandyarenan, dit det är ca 200 meter från brandmännens läger. Visserligen har de bara rakstecka dit, och när de ska hit måste de svänga två gånger åt vänster(!).
 


På tal om något helt annat luktar mina händer fortfarande ättika efter eftermiddagens trädgårdsarbete hos mormor. Vi har varit jätteduktiga och rensat gången från ogräs och bytt ut brevlådan. Det var - som alltid - en mycket trevlig helg med den bästa mormoder jag någonsin haft!

Jag var förresten med och spelade in en scen i en film som kommer ut nästa höst: "Prinsessa". Kanske står jag med där på högerkanten längts upp och tredje längst åt höger (ur tittarens perspektiv), eller när vi går in (näst längst fram, längst bort)... Ack, det var en smärtsam dag för mina fossingar, men det var det kanske värt. Vi fick 150 :- per skalle till klasskassan i alla fall, så vi kanske kan köpa oss varsin muffins till studenten... 8-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0