"Höstlov"

Nu är snart lovet slut igen och skolan ka börja som vanligt. Det är ganska skönt egentligen att allt går tillbaka till det normala, men jag hade gärna haft ett ordentligt lov först. Under detta lov har jag nämligen gått i skolan söndag till och med onsdag, så jag har bara fått ett halvt lov, vilket är lite smått tråkigt. Men, men, vad ska man göra?

Även fast jag inte fått så mycket ledig tid har mycket hänt under lovet: jag har skällt ut UschenBuschen, träffat större delen av min familj, varit på Lipz och firat Nellas födelsedag, börjat på första satsen i Dittersdorfs kontrabaskonsert i E-dur, och mycket mer :P Som tack för att jag finns tog också föräldrarna med sig en massa äpplen hit upp (till mormor, som fyller år idag), så att jag ska slippa svälta. Underbart underbart.

I förrgår gick jag in på musikhogskolorna.se (tror jag det var) och såg att man faktiskt kan söka musikhögskolan redan nu, eller ja, man kan skicka in sin ansökan. Jag ska titta lite mer noggrant på den sidan i veckan har jag tänkt, så att jag kan berätt för mr. F Lind vad jag måste förbereda. Jag är jättenervös redan nu, och det är ändå nästan ett halvår (de är vecka 9 och 10) kvar till sökningarna... Illa... jag har ett litet dilemma också: ska jag åka med till fjällen vecka sju, eller ska jag stanna hemma och öva röven av mig? Är det för farligt att äventyra fingrar och armar i backarna? Hmmm....

På fredag ska jag och K till Gbg på konsert! Wow! Jag längtar som en liten gris! Dock har jag inte kunnat lyssna på låtarna, men jag hoppas att det går bra ändå, har ju faktiskt lyssnat på fem-sex låtar ^^

Nej nu ska jag gå och öva, men hoppas att jag får tid/lust att skriva mer en annan gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0