Torchwood

Nu har jag - äntligen - sett klart på abdra säsongen av Torchwood (en brittisk spin-offserie av sci-fi-serien Doctor Who). Jag vet fortfarande inte riktigt vad jag tycker om serien... Två säsonger har gått och då borde man sitta som fastklistrad vid skärmen och inte för ett ögonblick klara av att sluta titta, om det nu är en bra serie, vill säga, men jag har suttit och ritat och skrivit under tiden jag tittat. Jag har gjort en massa grejor, och detta borde tyda på att serien inte är något speciellt egentligen, att den inte är värd att spendera tid på. Ändå grät jag i sista avsnittet (nej, tänker inte spoila om varför, men det är ett sorgligt avsnitt!) och skrek åt dem att det visst fanns en utväg; det måste det göra! Men inte gjorde som jag ville! Nej då, serien gick mot sin egen logik (eller ja, min ^^) och gjorde så att allt det som inte fick hända hände... Varför? Varför
förstör de så? Jag förstår det inte! Det är som att sitta hela familjen och titta på en mysig film, och så knäpper någon helt plötsligt över till någon sportkanal för att få se på boxning eller fotboll! Det finns ingen mening med det! Dock måste jag väl säga att det här slutet är mer logiskt och resonable än att byta till sport när man ser på film, men ändå...

Det bästa med den här säsongen var nog James Marsters intåg; han är så underbar och bra! I love him! Sund bara att han inte fick vara med mer, det hade nog lyft upp hela serien. Och på tal om James Marsters (<3) måste jag gå till K någon dag och se på Angel! Inte för att jag måste se på Angel när jag är där, men det vore trevligt :P Hoppas att jag inte somnar nästa gång, det är lite pinsamt..

 

 

Ikväll måste jag gå och lägga mig tidigt, då jag ska jobba 09:30-21:00 i morgon. Sedan hoppas jag att K vill umgås så att jag kan vara uppe halva natten och leva lajban. På måndag/tisdag jobbar jag nämligen 19:00-08:00, och då antar jag att jag måste vara vaken hela natten, och då måste man ju vara pigg! ("Vara pigg" tänker du, "Hur ska hon kunna vara pigg hela natten om hon inte sover?" Jo, det ska jag förklara: Om jag är uppe hela natten mellan söndag och måndag kan jag sova nästan hela måndagen och på så sätt bli pigg lagom tills jag börjar jobba, och så är det inget problem att vara uppe. Dessutom har jag tänkt ta med mig böcker och film... Ska jag ta North and South eller Stolthet och fördom tro? Humm... Det får jag nog fundera över lite. Jag är inte så bra på filmer egentligen, men det löser sig väl. Jag ska i vilket fall ta med mig mina nya böcker A Walk to Remember (Nicholas Sparks) och Fallhöjd (Nick Hornby). Tror dock inte att jag kommer hinna läsa ut någon av dem, i alla fall inte om jag ska se på film, men vi får helt enkelt se vad jag känner för.

 










Nu är det - äntligen - vackert väder igen, så jag ska gå ut lite.
Ha det gött!

Kommentarer
Postat av: Lehane

Jag är redan spoilad om Torchwood säsong 2. Torchwood var liksom med i senaste och två karaktärer var inte där, sedan sade Gwen "I don't care if it doesn't work I'm gonna fight. Fight like Owen and Tosh."

Jag drar slutsatsen av att Owen och Tosh rycker, men bekräftelse behöver jag ju inte XD

Dock så levde det inte, förutsatt att de dog, inte i Doctor Who - som utspelar sig efter Ts säsong 2 - så det betyder att de inte hittat ngt sätt att få tillbaka dem, om de nu är döda. Så ingen lycka för dig heller (förutsatt att de är döda XD).



Senaste DW var bland det sjukaste jag har sett. Jösses! Vilket avsnitt! Jösses! Jag finner inga ord!



Vet inte hur det blir imorn (idag) kväll - får se hur pigg jag är själv!

2008-06-29 @ 03:24:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0