Rabiessmittad?

Nej, jag skulle inte tro det, men det känns så ibland. Här är man snäll och leker "Nu kommer jag och tar dig!" i ca två timmar (sammanlagt, inte i sträck) under dagen, och vad får man tillbaka? Jo, bitmärken på handen och jackan för att man inte vill ge honom en macka, då vi ska äta en timma senare!? Ja, så var det för mig i alla fall! Det är inte lätt att vara stark när man - bokstavligt talat - blir biten, sparkad, slagen och dessutom får en diverse saker kastade på sig, exempelvis en plastlåda i vilken ett pussel vanligtvis förvaras. Så här vacker är jag nu, cirka fyra timmar efter bitattacken:



Det är ömt och svullet också, men sådant syns naturligtvis inte på kort...

Vi har lekt med "byggisarna" idag också, massor faktiskt! Eller, egentligen inte jag, så jag borde väl inte säga "vi", men det låter bättre. Jag såg alltså på när Unge Herr R byggde och knuffade ner sina torn av duplo. K försökte få honom att träna lite på att bygga mönster av sådana där träklossar, som osmarta barn försökte spola ner i toaletten på dagis, eller om det nu var förskolan... I alla fall lyckades han relativt bra med detta, så han belönades med flera "Bravo" och kittlingar på magen (något han tycker väldigt mycket om).



Nu har jag, inte helt otroligt, blivit väldigt trött och funderar starkt på att gå och lägga mig. Det visade sig nämligen att jag visst har världens slappaste arbetsdag framför mig imorgon: jag börjar 19:00, men kommer inte komma fram förrän 19:25. Vid det här laget har Unge Herr R redan gått och lagt sig och sover förhoppningsvis. 21:00 kommer L för att ta sitt nattpass och jag går och lägger mig när jag är trött. 07:15 väcker L/jag Unge Herr R, som får sin medicin och "välling"*. Någon gång runt 07:30 byts blöjan på U.H.R, 07:45 kommer taxin för att hämta honom, och då får jag åka hem.

Förstå att jag får betalt för att för det första vara i en lägenhet och vakta U.H.R. som sover, och sedan för att jag sover själv. Det enda jobbiga jag har är att väcka honom och ge honom sin frukost, och hur jobbigt är det på en skala? 13 timmars arbetstid och lön utan att behöva göra speciellt mycket mer än att sova och titta på en unge som sover (dvs att jag tittar på TV och hoppas att U.H.R. inte får något epilepsianfall...

Nej, nu ska jag kanske gå och lägga mig, alternativt se på en film eller läsa en bok.
Ha det kalas!


*Havremjölk

Kommentarer
Postat av: Lehane

That's not the way you wanna get bitten! At least let it be a vamp so you might turn, not some evil spawn of satan who just want to give you rabies!



Stackar dig, jag skulle aldrig bita dig iaf <3

(unless u asked me too ^^)

2008-06-30 @ 00:43:45
Postat av: Emma

Haha! Mja, men han är så gudomligt söt när han inte bits eller slåss, så det är - nästan - värt det!



I know, grrr ^.^

2008-07-02 @ 17:51:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0