Älgar på vift!

Idag har jag varit och jobbat i Tranemo från 13-21. Egentligen åkte jag hem redan strax efter 20, men jag tar betalt för de sista timman i alla fall (min kollega sa att jag skulle göra det). Medan jag åkte hem (med moppen, något lite generande, men i alla fall) lyssnade jag på musik ("K's favoriter") och sjöng med i textera (som jag inte kunde, men nynnade med så gott det gick). När jag hade kommit några mil (till cirka 200 meter innan jag kom in i U-hamns kommun) sprang det ut en gigantisk älg på vägen från ingenstans! Jag antar att den naturliga reaktionen då är: "GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!! EN ÄLG!!!!!!!!!!!!!!!!! BROMSA!!!!!!!!!" och allt det där går på ungefär en halv hundradels sekund. Sådan bör också min reaktion ha varit, men så var den såklart inte. Nej, jag tittar på älgen och konstaterar: "Oj, det går en älg där" och kör lugnt vidare i några sekunder. "Men vänta lite nu!" tänker jag, när älgen snart passerat halva min körbana (och då har den alltså sprungit från andra sidan vägen) "En älg! Jag kanske borde bromsa lite, så att jag inte kör in i den! Tralalalaa..."



Jag kanske inte borde ha körkort ^^ Som tur var körde jag moped, och även fast älgen var gigantisk tror jag inte att det var mågon speciellt stor risk att jag skulle köra in i den och dö :P Naturligtvis skyller jag min något lite sämre körning på att jag hade en jobbig dag på jobbet med många bett och lag, men på kvällen var han ganska mysig, i alla fall efter sju.



Nu orkar jag itne skriva mer, ska väl äta lite jordgubbar och ananas, och sedan ska jag sova! God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0