Potatisgratäng och falukorv

Det är inte ofta jag skriver två inlägg på en och samma dag, men här kommer ett till i alla fall... Tänkte förklara lite för mig själv, och på samma gång kanske faktiskt få ut ett något oslipat, tillgjort och kanske inte ens sant, vi får se...

Jag vet helt enkelt inte, det är mitt svar på allt. OCh hur ska man kunna ge ett ordentligt svar om man inte har något? Det blir väl till att köra på det enkla, vilket är detsamma som det säkra före det osäkra. Råkar man chansa finns risken för svek - både från en själv och från andra -, och det är just därför som man tar sveket från båda parter förgivet. Man utgår från att man redan har svikit/blivit sviken och därmed finns det inte längre något att svika. Man ger sig inte in i det fullt ut, utan har en fot på marken hela tiden, hur tråkigt det än verkar. Det viktiga är att man fortfarande är hel när man kanske inte borde vara det längre... Dock tror jag faktiskt att "lekandet" skulle komma från det andra hållet, vilket gör mig mer avhållssam, tar det lugnt helt enkelt. Det är ju ingen idé att satsa på något när man vet att man fungerar som leksak, eller? Nej, det blir till att ta det lugnt och bara hänga med i svängarna lagom mycket för att fortfarande behålla den där foten på hemmamark. Skillnaden är också att jag aldrig skulle kunna med att göra en sådan sak med flit, men man vet ju aldrig hur andra ser på livet... Jaja, skit samma...

Tolkas som det tolkas vill ;P Nisse får besvara övriga frågor...



Jag vill bara säga (som en liten parentes) att jag har fruktansvärt ont i mitt högra nyckelben, eftersom jag har rastat Hugo så många gånger idag. Imorgon ska vi bara gå ut två gånger, så det är nog rätt lugnt. Hoppas att jag itne får några blåmärken...

Kan man få den nya influensan när man åker till Frankrike och Grekland? Antagligen. Jag är lite smårädd faktiskt. Känns inte hundra...

Imorgon ska vi ta spexfoto, och temat är Dagen efter studenten sådär lagom orginellt... Eller inte. Jag tycker att det är ett av de absolut tråkigaste teman man kan ta! Usch! Jag protesterar!

Tre små pucklar sutto på ett ställ.
Den första puckeln kände sig som en karusell.
Den andra puckeln kände sig som en kloak.
Den tredje puckeln där bak.
/Povel Ramel

Kommentarer
Postat av: Hanna

Emma gillar en person! !!!

2009-05-05 @ 12:36:13
URL: http://haannahlarsson.blogg.se/
Postat av: Emma, the one and only

Emma gillar många personer, så det så!

2009-05-16 @ 08:49:17
URL: http://coccinellidae.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0