Kebab..?

Jag har kommit på att det nog bara är i U-hamn som folk säger kébab (med lång och ljudande "e" precis som i namnet Erik) istället för kebab (däre e:et låter som i Emma (om  man inte kommer härifrån då, för då har man en liten... Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara det, men det är som om man säger både e och ä... Men skit samma). Amledningen till att jag kom att tänka på de tär för att jag åt kebabrulle till kvällsmat. Naturligtvis betalade jag itne denna själv, då jag knappast har råd med sådana exkusiviteter efter den här julen heller, utan far min betalade. Det var för övrigt också han som betalade resan till Gbg förut idag, vilket jag tycker var väldigt snällt av honom.

Nu ikväll har jag bara tagit det lugnt och ägnat mig åt diverse lekar... Mor vill verkligen titta på Middlemarch, men jag måste sova snart, och hinner därför inte se på den halvan av filmen som vi har kvar, enär den är nästan tre timmar lång (alltså 5h och 57 minuter totalt, men vi har sett halva).



Kommentarer
Postat av: Emma, the one and only

Jag hade tråkigt när jag gjorde bilden.. förlåt ^^

2009-01-03 @ 11:11:27
URL: http://coccinellidae.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0