Ett Skåne-inlägg

Idag har jag varit i Gbg och haft stämrep. Det gick ganska bra måste jag säga, och jag tror faktiskt att vi kanske kan låta bra redan under första internathelgen! Wohoo!

När jag kom hem åt jag några nötter (sånadäringa som är alldeles bulliga... vad heter de..?) och sedan gjorde mamma kaffe, som jag också fick dricka av. Jag gjorde så att jag tog fram en kopp, hällde i kaffet och sist hällde jag i lite mjölk, så att det blev lite ljusare brunt. När jag ställt koppen på bordet micrade jag några lussekatter, som jag bakade till lucia (mjo, jag har haft dem i frysen sedan dess, så de var inte torra), och de var jättegoda. Det var sådana med russin i, och det tycker jag är väldigt gott numera. Förr hatade jag när det var russin i, för deras smak liksom smittade av sig till resten av bullen, eller i alla fall det som var runt om, så man var tvungen att gröpa ur den ordentligt för att få en bra smakupplevelse.



Igår gjorde jag ris á la Malta och använde mkig av risgrynsgröt, grädde, vaniljsocker och apelsin. Tycker det är ganska roligt att det finns recept på något så enkelt! Det är ju bara att ha i det man vill! Haha XD

Okej, förlåt men jag har tråkigt :P Och nej, jag tyckte inte att det här inlägget förgyllde min tillvaro direkt, men det fick tiden att gå lite. Tror att jag ska lägga mig tidigt ikväll, så att jag får fason på dygnsrytmen igen.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Vadå Skåne inlägg? :O

2009-01-03 @ 14:12:32
URL: http://haannahlarsson.blogg.se/
Postat av: filip, din egna lilla bög ;P

vad mennar du med skåne inläg

antuder du att skåningar äter mucket el ??????

2009-01-03 @ 15:10:21
Postat av: Emma, the one and only

Vad jag menade var att du/hon skrev en massa onödigheter som exempelvis detaljer på hur du/hon gjorde fruktsallad ^^ (Och med du/hon menar jag alltså Skåne, inte Filip.)

2009-01-03 @ 20:35:03
URL: http://coccinellidae.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jaha du mena liksom så typ! Jaja, men jag hade typ liksom tråkigt ;)

2009-01-04 @ 17:28:26
URL: http://haannahlarsson.blogg.se/
Postat av: Emma, the one and only

Jo jag förstod liksom typ det

2009-01-04 @ 17:49:39
URL: http://coccinellidae.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0