Potatisgratäng och stekt karrékotlett

Idag har jag hittat ett nytt favoritstycke som för en gångs skull inte är skrivet för kontrabas! Det är nämligen en sonatina för fagott skriven av Alexandre Tansman, och är ett helt otroligt mästerverk! Jag tackar naxos och smok för denna vackra upptäckt! (Och min Guru, som uppmuntrar mig)

För att det är veckans tema...

Idag har jag varit duktig nog att skotta mormors garageuppfart och sopat trappan och gången till den. Jag har också övat bas i några timmar, men orkade verkigen inte ta mig an Hoffmeister ordentligt idag, så jag får köra desto hårdare med honom på... söndag eller möjligtvis lördag kväll.

Imorgon ska jag och R åka till Uddevalla och leta balklänningar. Sedan ska jag åka tåg till Gbg och ha min sista baslektion innan sökningen i Gbg... Kanske kan jag ha en nästa helg, så att jag får lite feedback inför Malmö. Har förrsesten fått en tågkompis där (wohoo, jag slipper gå vilse ensam!).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0