Lime!

Idag åkte jag till Borås för att byta ut min väska, alltså vandrade K och jag  först ner till busstationen men min dånande rullväska i röd hårdplats, och sedan vidare genom Borås city. Vi hittade inte affären som vi skulle till, då den hade bytt namn, så jag gick in på en annan, som visade sig vara rätt. Efter många lappar och tjat om kopiering kom jag sedan ut med en ny, blå väska, som inte var hård. Betydligt finare än min gamla med andra ord.
  För att fira gick vi och shoppade (tittade på kläder utan att handla), och åt sedan på en thairestaurent. För att känna oss bättre för att vi inte lyckats hitta något att köpa gick vi iväg för att fika... vilket blev ett glas vin (okej, vi tänkte vin direkt, men det låter bättre om jag säger att vi funderade på kaffe först), som sedan helt plötsligt hade blivit tre! Vi tog nästa buss hem (efter donken och några suktande andetag vid en annan bar, som inte hade stängt än, men vi är ju inte beroende, så vi klarar oss utan en drink...). Bussresan var roligare än vanligt dock, och Amy var med oss.
   Väl hemma på asfaltsplattans torg (U's busstation) blickade vi upp mot himmelen ("Ströget" = gamla "Pluto", som är ett av byns två uteställen). Vi råkade ta varsitt glas vin till (dyrt! 56 kronor! Vart är världen påväg!?), och sedan bar det hemåt... eller ja, hemåt och hemåt, men bar gjorde det i alla fall! 
   Nästa bar var alltså "Bryggan" som ligger bara några hundra meter från Ströget. Här köpte vi oss varsin drink (skitäcklig! Hon glömde någon ingrediens, så allt smakade jättebeskt, så den fick svepas ;)), och sedan gick vi hemåt, for real! 

I stort var det alltså en mycket underhållande dag, och jag kände att jag verkligen kom fram! Jag har saknat detta! K är bra för mig! Igen! IGEN!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0