Weddings... How?

Nu har jag kommit så långt i mitt liv att jag börjat fundera på framtiden: Vad gör jag om tio år? Mina föräldrar gifte sig när de var 25, kommer jag också vara gift då? Finns det någon där ute som jag någonsin kommer bli kär i? Finns kärlek överhuvudtaget? Och om det nu finns, hur ska jag orka med att leva med en och samma person i resten av mitt liv utan atta tröttna? Jag vill verkligen bilda familj och leva happily ever after, men går det vekligen? Är det inte så att om man vill något tillräckligt mycket går det i uppfyllelse? Det verkade i alla fall fungera på mitt körkort... Men fungerar det på kärlek och relationer också? Kommer jag någonsin att finna en egen mr. Darcy eller mr. Thornton, eller kommer jag behöva leva i celibat under resten av mitt liv?

Jag har förstått att jag antagligen inte kommer att lyckas med att ha något riktigt förhållande under gymnasietiden, eftersom jag vill ha mer än ett år med personen. Detta är något som komplicerar det hela, eftersom jag inte vet var jag hamnar efteråt, och då jag inte vet det kan jag ju inte räkna med att personen jag är tillsammans med hamnar på samma ställe, vilket kan sluta i katastrof. Därför har jag valt att stänga ute allt vad relationer heter, men ögongodis är det knappast något fel på :D


Kommentarer
Postat av: Lehane

Men om du träffar ngn nu så betyder det ju inte att slutet kommer när skolan slutar. Vi går inte i samma klass längre (and who's fault is that!! :P) men vi har ju inte slutat träffas bara för det. Min kusin, S, tror jag träffade sin pojkvän i gymnasiet (i slutet typ) och de är fortfarande tillsammans (10 år snart??). Min andra kusin, S, är ju tillsammans med en nu som hon fortfarande är tillsammans med. De slutade dock skolan för två veckor sedan men ändå. Ngt hopp finns det... kanske...

2008-06-29 @ 03:17:57
Postat av: Emma

Lustigt att din andra kusin S är tillsammans med en som hon fortfarande är tillsammans med... Du är ju lustig ^^ Jo, jag tror iofs att man kanske kan hitta någon, men det är så mycket som spelar roll och sån't! Jag har ganska lätt att tröttna på folk bara...

2008-07-02 @ 17:53:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0