En tanke

Någon gång ska jag se till att få min design fixad och vacker, men det är lite svårt för tillfället, då jag är väldigt trött och inte riktigt är så insnöad på sådant. I morgon ska jag jobba 09:30-21:00, och därför skulle jag behöva gå och lägga mig nu...

Jag har syndat idag och ätit två bitar banankaka, som mor bakat. Den var jättesaftig och smakade hur gott som helst, något som, i och för sig, inte var någon överraskning. Jag var sötsugen hela dagen, så när kakan kom på tal (av mig) rådde det inga tvivel om att jag skulle äta stora bitar av den. Naturligtvis är det också så att jag inte bara syndat på kakan, utan också på glass och en halv kebabrulle, och att sitta framför datorn hela dagen förbättrar kanske inte situationen.



Men då blir man glad att man i morse faktiskt bestämde sig för att återigen ta en långpromenad ner till Skottek och golfbanan och allt det där. 13 500 steg på ett ungefär :D Det är inte varje dag man gör en sådan prestation, nej, det var faktiskt två dagar sedan jag gick den rundan! Igår gick jag bara i en timma, och idag gick jag i lite drygt en och en halv, men då åt jag några smultron också (jättegoda, 3-400 meter från golfbanan! Mums!).



Jag känner mig väldigt tung i magen efter allt gott jag ätit både idag och igår (det senare var en massa jordgubbar med ton av glass och drädde till), och det gör att jag känner mig dum. Men saken är ju den också att om jag nu går och lägger mig inom 5 minuter och hinner somna under sen sista (dvs att jag somnar innan 00:00) ja, då kanske jag orkar upp för att gå en liten promenad på morgonen, och då känner jag mig antagligen inte riktigt lika dum! Det ska jag nog göra!



Dröm sött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0