Mitt konstiga jag!

Inatt har jag varit lite seg i säng (kom i och för sig inte hem förrän rätt så sent, men i alla fall), då jag satte mig framför datorn och... ja, jag vet inte riktigt vad jag har haft för mig riktigt! Nu mot slutet letade jag i alla fall igenom mina gamla mappar på jakt efter någon film eller dylikt, som jag kan underhålla mig med en gång när vädret är dåligt och K är bortrest ^^ Hittade jag då någon film? Nej. Sökte jag igenom en massa annan skit bara för att fördriva tiden? Ja. Hittade jag något roligt? Ja. Och vad var nu detta?

Jag har under hela mitt liv (eller ja, de senaste låt oss säga tio åren) skrivit en massa fula dikter, bara för att det är roligt. Dessa hittade jag nu (nej, inte alla, men några. De från 8:an-9:an och uppåt). Det är inte klokt vad man kan skriva när man vill! Seriöst! Varför skriva sådan skit som jag har skrivit egentligen? Så onödigt! Ni ska få ett litet smakprov från den 10 juli 2005, bara för att det snart är tre år sedan och för att den passar in på vad jag ska göra nu :

En liten flicka sitter och solar.
Det är varmt
Vattnet lyser och solen blänker,
Eller är det tvärtom?
Jag ser en mås flyga över husen.
Jag vill också kunna flyga;
flyga som ett flygplan
som aldrig behöver landa,
likt en fågel som aldrig blir trött.
Nu är det mörkt,
och solen värmer inte mer.
tystnaden är så stort
att den slukar allt i sitt stora gap.
Vinden blåser lugnt och tyst förbi mig.

Jag fryser,
går och lägger mig i min stora, varma säng,
och sover tills jag vaknar igen.




Tänkte som så att jag tar en "hej då-bild" som är nästan lika gammal som dikten (bara ett år yngre). Den är från när mor, far, lillebror och jag var och hälsade på storasyster i London i april 2006. (Detta är - för den som undrar - taget på min födelsedag (12 april), och därför bär jag runt på min present som jag fick av storasyster (mina Lacosteskor, som jag älskar <3))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0