Julaftons morgon

Nu är det äntligen julafton igen, och som vi har väntat på detta under! Hela året verkar gå ut på att vänta på denna dag, men när den väl kommer sitter man bara där i ett hörn och väntar på att klockan ska bli tre. Efter att ankan visat sina spratt övergår man till väntan igen, och hoppas på att julklapparna är lite bättre, lite fler, och lite dyrare än förra året. Naturligtvis blir det aldrig så, enär man faktiskt inte ritkigt kommer ihåg vad man fick då, och klapparna detta året alltid verkar bättre även fast de egentligen inte är det.

Nu kanske jag framstår som en ytlig person, som bara bryr sig om de hårna klapparna, men så är inte fallet; jag vågar bara berätta om den allmänna förhoppningen om hur julen ska se ut. Dock nöjer jag mig med någon enstaka julklapp, så länge det är något i den som jga har användning för, eller väldigt gärna vill ha.

Dagen före dopparedagen är alltid stressig, och alla skriker på varandra för att få ut sina känslor och för att få sin vilja fram. Man ska köpa de allra sista (eller som vi gör hos mig: alla) julklapparna, och sedan slå in dem i vackert, brunt papper och sedan lägga in dem under granen (som ännu inte är klädd, utan står ensam i ett hörn). Sedan börjar man med maten, som måste (måste, måste måste!!!!) vara klar någon gång runt 02 under natten till julafton, och sedan sätter man sig för att smaka på de goda tilltuggen. Detta är i alla fall våran tradition... Det roligaste (ja, jag är seriös) är att stoppa korven, för det är så mysigt att stå där i köket med far och den gammaldags köttkvarnen. Det ser rätt äckligt ut (jo, jag ska lägga upp en bild sedan), men det är så härligt...

Men nu ska jag gå in och klä granen tillsammans med lillebror. Vi ska nog försöka få den lite vackrare i åt än den var när vi var små, men det är inte alltid så lätt^^

GOD JUL GOTT FOLK!

Kommentarer
Postat av: God Jul

GOD JUL PÅ DIG :D HÄLSNINGAR IDA HAAK

2008-12-24 @ 21:14:02
URL: http://idaahaak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0