Springenad

Idga skulle jag gå ut på en liten promenad för att förbruka gårdagens intag av kalorier. Det började med en relativt lugn hastoghet och trevlig musik, några sms från J och Skåne och massor av solsken. När jag kommit halvvägs upp till golfbanan (eller om det var tidigare ändå...) tittade jag bort mot "bergen" på andra sidan sjön och såg blå himmel. Detta tror du kanske var ännu ett bra tecken, men icke! Den blå färgen var lika mörk som himlen är klockan elva-tolv på natten, det vill säga väldigt mörk och jag såg knappt upphöjnaderna (bergen), som bara är några kilometer därifrån, på grund av allt regn! Detta fick mig att skynda på och faktiskt springa lite grand. Dock är det väldigt mycket uppfärsbacke till golfbanan, så jag blev snabbt trött, men gick med betydligt snabbare steg än förut. Jag ömsom gick, ömsom sprang vidare. Jag ville inte gå tillbaka, för jag ansåg att man måste vara svag om man vänder om mitt under en utmaning. Jag tävlade alltså med regnet - en tävling jag aldrig skulle vinna.
Direkt jag kom ut på Tre Rosors Väg började det falla många stora blöta regndroppar på mitt huvud, och jag insåg att jag hade förlorat. Mina ben for fram över asfalten snabbare än någonsin, och jag tog skydd i busskuren utanför simhallen. Sorgligt nog insåg jag precis efter att jag satt mig att det blåste in regn, så jag fick springa över vägen och sätta mig i busskuren mittemot istället. När jag suttit där i cirka fyra och en halv minut fick jag en uppenbarelse* om att det inte skulle sluta regna än på ungefär 14,34 minuter, så jag sprang vidare genom den eviga vätan i Ulricehamn. Jag kom hem genomblöt och varm, och nu ska jag gå och duscha!



* Det kom en magisk regndroppe som berättade för mig att den och dess kompisar skulle fortsätta leka runt en stund till, och att dess broder, mr. Wetly Wet, skulle vara den sista att falla ner under just den skuren. Inte för att jag vet när eller var han föll, men i alla fall...

Kanske blir det Angel ikväll! Eller kanske är väl inte riktigt rätt ord: antagligen passar bättre! Imorgon ska jag nog skjutsa Lillebror till våra kusiner i B och sedan ska jag jobba (13-19) med R. Jag har lyckats slarva bort mitt schema, men hoppas på att hitta det snart :S Jag kan ha glömt det på 9:an, men hoppas att jag inte har gjort det!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Snygg bild!

2008-08-05 @ 14:08:28
URL: http://haannahlarsson.blogg.se/
Postat av: Emma, thr one and only

I know :P Jag älskar den :D

2008-08-05 @ 14:58:02
URL: http://coccinellidae.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0